MMXVI – 15.10.2016.

4. koncert u ciklusu

Dialoghi mantovani

  • Claudio Monteverdi: Fugge il verno dei dolori – Scherzi Musicali, 1607.g.
  • Salamone Rossi: Sonata Sesta sopra l’Aria di Tordiglione – Il quarto Libro de Varie Sonate, Sinfonie,  Gagliarde, Brandi et Corentte1622.g.
  •  Gagliarda a 5 & a 3 si placet detta la Norsina – Il pimo Libro delle Sinfonie et Gagliade, 1607. g.
  • Salamone Rossi: Pargoletta che non sai – Madrigaletti, Op. XIII – Sei Madrigali A Voce Sola E Tiorba
  • Giovanni Zamboni Romano: Sonata 9 – Preludium – Alemanda – Gavotta
  • Salamone Rossi: Sonata in dialogo detta la Viena – Il quarto Libro de Varie Sonate, Sinfonie,  Gagliarde, Brandi et Corentte1622.g.
  • Claudio Monteverdi: Chiome d’oro- Settimo libro de madrigali
  • Salamone Rossi: Sonata duodecima sopra la Bergamasca –  Il quarto Libro de Varie Sonate, Sinfonie,  Gagliarde, Brandi et Corentte1622.g.
  • Rossi: Gagliarda detta la Massara – Il pimo Libro delle Sinfonie et Gagliade, 1607. g.
  • Claudio Monteverdi: Baletto della belezza le dovute lodi – Scherzi Musicali, 1607.g.
  • Claudio Moneverdi: Quel sguardo sdegnosetto –  Scherzi Musicali Cioè Arie & Madrigali, 1632. g.
  • Claudio Moneverdi:Lasciate i monti  – La favola d’Orfeo, opera, zbor iz 1. čina

 

Antonia Dunjko – sopran, Vesna Matana Matić – sopran, Goran Grčić – tenor, Nenad Kosak – tenor, Robert Kavazović – bas, Lada Magdalenić Morpurgo – barokna violina, Sandra Munić – viola da gamba, čembalo, Lea Sušanj Lujo – barokno violončelo, Ante Beno – blokflauta, viola da gamba, Darko Karajić – teorba, lutnja.

 

  • DIALOGHI MANTOVANI

U dijalogu se susreću različiti pogledi na istu temu. Pitanjima i odgovorima, učesnici pokušavaju opravdati svoja stajališta. Pripremom ovog koncerta Minstrel je pokušao odgovoriti na nekoliko pitanja: Je li moguće ostvariti dijalog dvojice suvremenika koji su zajedno radili i stvarali u Mantovi na dvoru Gonzaga? Mogu li strukturno sukobljeni glasovi voditi ravnopravan dijalog u glazbi? Znači li to da ni jedan glas, pa tako ni autorov, nije povlašten? Hoće li takva slobodna igra diskursa omogućiti slušatelju da s navedenim glasovima stupi u izravan, ali i nedovršiv dijalog? Odgovarajući na mnoga pitanja nismo se vodili osnovnim i zastarjelim odrednicama analize glazbe; izvorima – socijalnim i personalnim okolnosti nastanka, medijima – stanjem notnih zapisa, niti tragovima – koje je glazba ostavila u historiografiji. Na postavljena pitanja pokušali smo odgovoriti odabirom skladbi Salamona Rossija i Claudija Monteverdija. Dijalog između instrumentalnih i vokalnih dionica, između glazbenih formi jednog pa drugog skladatelja, nadamo se,