KONCERTNI CIKLUS U VITEŠKOJ DVORANI
Družbe „Braća Hrvatskog Zmaja“
Kamenita 3, Zagreb
MMXVI.
- 1. koncert ciklusa “Canzoni dall’amore di lontano”
ponedjeljak, 21. ožujka 2016. u 20 sati
- 2. koncert ciklusa “Pisma o Kapspergeru”
subota, 4.lipnja 2016. u 20 sati
- 3. koncert ciklusa “Zlatno runo II – španjolski rani barok”
subota, 2.srpnja 2016. u 20 sati
- 4. koncert ciklusa “Monteverdi i Rossi kod Gonzaga”
subota, 15. listopada 2016. u 20h
- 5. koncert ciklusa “Hrvatska rana glazba”
petak, 9. prosinca 2016. u 20h
Zmajska dvorana
Družba „Braća Hrvatskog Zmaja“. Družbu „Braća Hrvatskoga Zmaja“ su u Zagrebu utemeljili 16. studenoga 1905. godine Emilij pl. Laszowski i dr. Velimir Deželić st. sa željom da ova izrazito hrvatska i domoljubna kulturna udruga bude potpuno slobodna od svake političke stranke. Osebujno ime odabrano je po uzoru na Ordo equestris draconis (Red zmajskih vitezova) hrvatsko-ugarskog kralja Sigismunda, utemeljen 1408. u kojem su prvotno pretežno bili Hrvati. Znakom Družbe postao je zlatni zmaj zelenih krila koji čuva štit s povijesnim hrvatskim grbom, a zaštitnik je sv. Juraj Mučenik, dok je Družbino geslo Pro aris et focis Deo propitio (Za žrtvenike i ognjišta, s Božjom pomoći). Prvo veliko djelo Družba je ostvarila u Zagrebu spasivši od rušenja jedan od simbola Zagreba, posljednja očuvana gradska vrata podignuta sredinom XIII. stoljeća, Kamenita vrata. Družba je taj drevni objekt obnovila u više navrata: 1907., 1938., te nedavno, nakon obnove djelovanja. Kada je uspostavljena Republika Hrvatska, Družba je obnovljena u Zagrebu 23. lipnja 1990. a svečano ponovo uspostavljena 16. studenog 1990. Sjedište Družbe ponovno se nalazi u Kuli nad Kamenitim vratima, koju je Družba obnovila (1993.-1999.).
Ansambl za ranu glazbu Minstrel
Minstrel je bio srednjovjekovni pjesnik, pjevač, glazbenik. Putovao je od dvora do dvora, govorio, pjevao, svirao i zabavljao. Davne 1992. godine osnovan je Ansambl Minstrel s vizijom i misijom istraživanja i interpretacije rane glazbe; od rondeaua i virelaia, preko moteta i madrigala, do baletta, correnta i ciaccona. Udruženi dugogodišnje iskustvo članova i ljubav prema vokalnim i instrumentalnim formama prošlih stoljeća dovoljan su poticaj za nastavak putovanja kroz glazbene misli uhvaćene u vremenu.