Dvorana Družbe „Braća Hrvatskog Zmaja“
Kamenita 3, Zagreb
- 1. koncert ciklusa 18.03.2017. – ususret Europskom danu rane glazbeVečer s Johnom Dowlandom – program
cjelovečernji je koncert posvećen engleskom skladatelju Johnu Dowlandu. Koncert se sastoji od govornih i glazbenih dijelova. U govornom dijelu pripovjedač izgovara stihove Dowladovih pjesama na hrvatskom jeziku i iznosi zanimljive pojedinosti o životu i djelima Johna Dowlanda. Priču pripovjedača prate glazbeni dijelovi. U glazbenom dijelu programa izvode se vokalno – instrumentalne solo i višeglasne skladbe, te instrumentalne skladbe Jonha Dowlanda pisane za consort viola ili solo lutnju
- .2. koncert ciklusa 03.06.2017. – Svjetski dan glazbe
Kao znak zahvale za obranu od Turaka, španjolski kralj Filip IV. odlikovao je Nikolu VII. Šubića Zrinskog Redom zlatnog runa. Na programu koncerta Zlatno runo III. nalaze se instrumentalna i vokalno – instrumentalna djela španjolskih skladatelja 16. i 17. stoljeća. Nakon uspjeha Zlatnog runa I. (2013.) i Zlatnog runa II. (2016.), autori i izvođači programa odlučili su nastaviti istraživanje i izvođenje rane španjolske glazbe koja nije dovoljno poznata našoj publici.
- 3. koncert ciklusa01.10.2017. – Međunarodni dan glazbe
Ponovno otkrivena ljepota i jednostavnost frottole, glazbenog oblika svjetovne i uglavnom talijanske pjesme s kraja 15. i početka 16. stoljeća, publici će biti predstavljena kroz odabir djela trojice skladatelja koji su ostali zapamćeni u povijesnom razvoju glazbe upravo po svojim frottolama. Koncert Frottola ritrovata, uz solo glas i pratnju consorta viola da gamba, potpomognuti lutnjom i udaraljkama, približit će nam vrijeme u kojem su stvarali Marchetto Cara, Bartolomeo Tromboncino i Andrija Motovunjanin.
- 4. koncert ciklusa09.12.2017. – božićni koncert hrvatske rane glazbe
Božićni običaji obnavljaju niz ljudski vrijednosti, od čestitanja i darivanja do izmirenja zavađenih, a glazba doprinosi ozračju radosti, svečanosti, i obilja na tom mladom letu. Mnogi božićni običaji, a naročito glazbeni izričaj, vjekovima su oblikovani pod utjecajem raznih naroda i njihovih tradicija. Osnovna ideja zajednička je čitavom kršćanskom svijetu, a opet, svaka je sredina udahnula nešto svoga i tako je učinila prepoznatljivom. Kam Pavel putuješ božićni je program koji prezentira zanimljiva i rijetko izvođena glazbena djela hrvatskih skladatelja i skladatelja stranog podrijetla koji su djelovali na područjima Hrvatske.
Zmajska dvorana
Družba „Braća Hrvatskog Zmaja“. Družbu „Braća Hrvatskoga Zmaja“ su u Zagrebu utemeljili 16. studenoga 1905. godine Emilij pl. Laszowski i dr. Velimir Deželić st. sa željom da ova izrazito hrvatska i domoljubna kulturna udruga bude potpuno slobodna od svake političke stranke. Osebujno ime odabrano je po uzoru na Ordo equestris draconis (Red zmajskih vitezova) hrvatsko-ugarskog kralja Sigismunda, utemeljen 1408. u kojem su prvotno pretežno bili Hrvati. Znakom Družbe postao je zlatni zmaj zelenih krila koji čuva štit s povijesnim hrvatskim grbom, a zaštitnik je sv. Juraj Mučenik, dok je Družbino geslo Pro aris et focis Deo propitio (Za žrtvenike i ognjišta, s Božjom pomoći). Prvo veliko djelo Družba je ostvarila u Zagrebu spasivši od rušenja jedan od simbola Zagreba, posljednja očuvana gradska vrata podignuta sredinom XIII. stoljeća, Kamenita vrata. Družba je taj drevni objekt obnovila u više navrata: 1907., 1938., te nedavno, nakon obnove djelovanja. Kada je uspostavljena Republika Hrvatska, Družba je obnovljena u Zagrebu 23. lipnja 1990. a svečano ponovo uspostavljena 16. studenog 1990. Sjedište Družbe ponovno se nalazi u Kuli nad Kamenitim vratima, koju je Družba obnovila (1993.-1999.).
Ansambl za ranu glazbu Minstrel
Minstrel je bio srednjovjekovni pjesnik, pjevač, glazbenik. Putovao je od dvora do dvora, govorio, pjevao, svirao i zabavljao. Davne 1992. godine osnovan je Ansambl Minstrel s vizijom i misijom istraživanja i interpretacije rane glazbe; od rondeaua i virelaia, preko moteta i madrigala, do baletta, correnta i ciaccona. Udruženi dugogodišnje iskustvo članova i ljubav prema vokalnim i instrumentalnim formama prošlih stoljeća dovoljan su poticaj za nastavak putovanja kroz glazbene misli uhvaćene u vremenu.